Aardbeienjam

Ik wil graag aardbeienjam

Ze had social media beheer als dienst op haar website staan…⁠

Ik vroeg wat ze daar precies mee bedoelde.⁠

Het antwoord was vooral wat ze er niet mee bedoelde. ⁠⁠
Dat ze geen verstand had van Facebook advertenties of het analyseren van de statistieken van Instagram. ⁠
Nu ze erover nadacht wist ze niet of ze dit wel moest aanbieden, ze was er heel onzeker over. ⁠

Eigenlijk vond ze deze werkzaamheden ook helemaal niet leuk om te doen.⁠

Waarom bied je het dan aan?⁠
Omdat andere VA’s dat ook doen. Nou en? ⁠
Omdat klanten verwachten dat ik dat ook kan. Is dat zo?⁠

Vaak denken we dat hoe meer keuzes er worden aangeboden, hoe beter iemand kan kiezen. ⁠
De kans is dan namelijk groter dat het perfecte aanbod erbij zit. ⁠

Check het jam experiment.⁠

In een supermarkt werd een stand neergezet waar mensen jam konden proeven. ⁠
De ene dag was het een stand met 24 soorten jam. Een andere dag konden mensen kiezen uit zes soorten.⁠

Hoewel de stand met 24 soorten meer aandacht trok, werden er uiteindelijk minder potten jam verkocht dan toen de stand met zes soorten er stond. ⁠

Ook waren degenen die wel hun potje hadden gekocht nadat ze één van de 24 soorten hadden geproefd, significant minder blij met hun keuze dan de mensen die één van de zes soorten hadden geproefd en daarna een potje hadden gekocht. ⁠

De verklaring die hiervoor gegeven wordt, is dat bij te veel keuze mensen niet alle alternatieven meer goed met elkaar kunnen vergelijken, en daardoor altijd het gevoel hebben dat ze iets mislopen. ⁠

Het resultaat is dat men in veel gevallen helemaal geen keuze maakt en niet tot aankoop overgaat. ⁠

Of, als men wel tot aankoop overgaat, een minder tevreden gevoel aan de aankoop overhoudt.⁠

Twijfel jij over je huidige aanbod? Maak een afspraak voor een gratis call, dan zorgen we samen dat je weer een productaanbod krijgt waar jij helemaal blij van wordt. En waar jouw klant zijn vingers bij aflikt.⁠

Scroll naar top