De ene VA vind het heerlijk om te werken met een deadline, daardoor ontstaat er extra spanning, motivatie en je komt erdoor in actie. De andere VA vindt deadlines helemaal niks, dit lever stress op, je vrijheid wordt erdoor beperkt.
Ga jij goed op deadlines? Of juist niet?
Hoe ga je om met deadlines die jij jezelf oplegt?
Deadlines met taken waarvan je weet dat je ze eigenlijk zou moeten doen, maar die je toch iedere keer voor je uitschuift.
Stel jezelf deze vragen:
- Is dit een taak die echt gedaan moet worden? Belastingaangifte bijvoorbeeld wel, replay van een webinar terugkijken niet.
- Wat levert het mij op als de taak gedaan is? Indien je nog te weinig klanten hebt, zul je 80% van je tijd aan marketing & sales moeten besteden.
- Levert de uitgevoerde taak je een potentiële klant op?
- Hoe lang staat deze taak al op mijn to-do lijst? Als een taak al een half jaar op je to-do lijst staat wees dan ook eerlijk naar jezelf, dan ga je dit waarschijnlijk niet meer doen. Schrap deze taak van je lijst.
- Zijn er terugkerende to-do’s? Plan deze op vaste dagen in je agenda in. Bijvoorbeeld content schrijven, administratie doen etc. Als je dit op vaste momenten inplant wordt het een gewoonte net zoals bijvoorbeeld tandenpoetsen en is de kans dat je dit voor je uitschuift vele malen kleiner.
Reuze benieuwd of dit jou gaat helpen.